حسام عشقی صنعتی

Hesam Eshghi Sanati

زنده باد ايران

کـــــــورش بــــــــــزرگ

 
فرمان دادم تا بدنم را بدون این که مومیایی کنند و یا در تابوت بگذارند در گور قرار دهند تا ذرات تنم خاک ایران شود
  
نویسنده : Hesam Eshghi Sanati - حسام عشقی صنعتی ; ساعت ۱:٢٧ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ٢۸ دی ۱۳۸٥
تگ ها :

دوباره آ.ت.ت (معپارهای پذيرش دانشجو به صورت آ ت ت در آزمون کارشناسي ارشد )

ا.ت.ت مخفف عبارت آزمون تشریحی تکمیلی یکی از مراحل دشوار کنکور و ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از لیسانس است که خوشبختانه امسال با اطلاعیه ای از سازمان سنجش از کنکور کارشناسی ارشد حذف شد : پای کنکوری ها ( مخصوصا کنکور چند مرحله ای معماری ) شاد باشن .

به شرایط طرح ا.ت.ت دانشگاه یزد  رشته معماری به دقت توجه کنید :

معماري

نام رشته

دانشگاه يزد

نام دانشگاه

 

جدول امتيازدهي دانشكده معماري جهت شيوه طرح آ.ت.ت در آزمون كارشناسي ارشد سال 1385
رشته معماري – معماري (كد رشته محل 5024 و 9019)
 

الف- هر نوع اثر مكتوب كه بتواند بيانگر ديدگاههاي شخصي متقاضي نسبت به حرفه معماري باشد.

5 نمره

ب- توصيه نامه از دو نفر از اساتيد كه متقاضي را از نزديك مي‌شناسند.

2 نمره

ج- سوابق مصور كارهاي آموزشي، پژوهشي و احتمالاً اجرايي متقاضي

6 نمره

د- موضوع در نظر گرفته شده براي رساله نهايي كارشناسي ارشد

4 نمره

ه – پنج تصوير اعم از عكس يا طراحي با دست آزاد از دانشكده معماري دانشگاه يزد به انتخاب داوطلب كه بيانگر آگاهي دانشجو از مكان تحصيل خود در آينده باشد.

3 نمره

عجب.....جالبه ...بیچاره معمارا

 

  
نویسنده : Hesam Eshghi Sanati - حسام عشقی صنعتی ; ساعت ۱:٢٢ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ٢۸ دی ۱۳۸٥
تگ ها :

چکيده

هنر قدرت هنرمند در نماياندن احساس وانديشه خود است.به اين ترتيب معمار به عنوان يك هنرمند موظف به سازماندهي فرم هاي مبتني بر اين ادراك خواهد بود كه مي تواند شامل اشكال و عملكردهاي نوين  و حاوي معاني ضمني خود باشد . تعريف كردن  مجموعه اي  تحت عنوان دانشكده هنر موضوعي كه شناخت مفهومي آن گريبانگير چالشي عميق در سطح جامعه ماوحتي جهان است.كاري بس دشوار و نيازمند فضايي است كه حداقل پيشينه اخلاقي آن بدون ابهام باشد. دانشكده هنر در چنين جامعه اي در جهت تربيت علاقمنداني است كه به نوعي خود را در مسير اين شناخت قرار داده اند. از سوي  ديگر نياز به آموزش معماري  و شهرسازي  در عصر امروزكه از آن  به عنوان عصر ارتباطات ياد مي شود نيازي است براي پاسخگويي در رسيدن به كيفيت برتر براي آرامش انسان ها.

آنچه كه امروزما از آن به عنوان معماري ياد مي كنيم در حقيقت يا وامدار گذشته خودمان است و يا از آن سوي مرزها بر ما وارد گشته است.عكس العمل ها در مواجه با اينگونه دگرگوني كه اين چنين بر ما وارد مي شود بايد به گونه اي باشد كه پيوند انسان ها را با گذشته خويش نابود نسازد. نياز به آموزش معماري براي كساني كه مي خواهند به چهارچوب اين فن و هنر متعهد باشند امري است ضروري تا آگاهانه و از روي اختيار به تشريح و تعديل آنچه كه بر آن ها وارد مي شود بپردازند. اين امر ميسر نيست  مگر با احاطه بر اين هنر گرانقدر كه ارتباطي مستقيم  با انسان  و چگونگي رفتارهاي  ايده آليستي  اين موجو د توانا دارد . در اين تحول آموزش  معماري  نه تنها بايد در جهت واردات باشد بلكه بايد بگونه اي به تربيت افرادي بپردازد كه خود مبدع و طراح و مدرك چهارچوب آنچه بر انسان مي گذرد باشد. در جايگاه كنوني اين امر به نحو احسن ميسر نخواهد شد مگر در سايه يك آموزش آكادميك در جهت متعالي تمام عوامل ياد شده.

این متن بخشی از چکیده پایان نامه دوره کارشناسی معماری باموضوع دانشکده هنرومعماری دانشگاه گیلان است که در آخرین روز تابستان ۱۳۸۵ ارائه دادم.

  
نویسنده : Hesam Eshghi Sanati - حسام عشقی صنعتی ; ساعت ۱٢:٥٩ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ٢۸ دی ۱۳۸٥
تگ ها :

معیارهای پذيرش دانشجو به صورت آ ت ت در آزمون کارشناسي ارشد

نام رشته

دانشگاه علم و صنعت

نام دانشگاه

جدول امتيازدهي شيوه طرح آ.ت.ت در آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه علم و صنعت ايران سال 1385

بند

سوابق

معيار

حداكثر امتياز

حداكثر امتياز بند

1

تحصيلي

1- معدل و كيفيت دوره كارشناسي

2- معدل و كيفيت دروس تخصصي

 

10

2

پژوهشی و ساير افتخارات

1- مقاله علمي مجله چاپ شده:
ISI
علمي، پژوهشيانگليسي
علمي، پژوهشيفارسي
علمي ترويجي


5
4
3
5/2

10

2- مقاله علمي كنفرانس:
كنفرانس انگليسي
كنفرانس ملي فارسي
كنفرانس دانشجويي


5/2
2
1

3- پروژه يا طرحهاي تحقيقاتي:

1

4- ثبت اختراع

1

5- تاليف كتاب

5

6- المپيادها:
رتبه اول
رتبه دوم
رتبه سوم


5
3
2

7- جشنواره علمي كشوري و بين‌المللي:
رتبه اول
رتبه دوم
رتبه سوم


5
4
3

8- استعدادهاي درخشان (در سطح كارشناسي) و دانشجويان ممتاز

2

9- وضعيت زبان ممتاز با حداقل نمره:
تافل 500
MCHE 50
IELTS 5/5
توليمو 520

2

10- ترجمه كتاب

2

منبع : سایت سازمان سنجش آموزش کشور

 

  
نویسنده : Hesam Eshghi Sanati - حسام عشقی صنعتی ; ساعت ۱٢:٥٢ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ٢۸ دی ۱۳۸٥
تگ ها :