حسام عشقی صنعتی

Hesam Eshghi Sanati

شمارش معکوس برای دانشگاه هنر

زمین های دانشگاه هنر کرج توسط وزارت علوم تحقیقات وفناوری در حال تجزیه است . این بذل وبخشش  زمین مابین پیام نور . فنی حرفه ای و دانشگاه آزاد و ... درحال تقسیم است .این درحالی است که این تسخیرها درتهران ادامه داشت دانشگاه امیرکبیر سال گذشته (چندماه پیش) به دلیل توسعه محوطه دانشگاهی خود  دانشکده ی کاربردی (هنرهای تزیینی سابق) واقع در تهران .خ ولیعصر . مابین چهارراه ومیدان را خریداری کرده و نیز زمین دانشگاه هنر در حوالی میدان توپخانه . پشت باغ ملی سند مالکیت ندارد . فکر می کنم از این به بعد کلاس های دانشگاه هنر در بیابان های اطراف تهران برگزار شود ...

  
نویسنده : Hesam Eshghi Sanati - حسام عشقی صنعتی ; ساعت ٢:٠۸ ‎ب.ظ روز جمعه ٢۸ اردیبهشت ۱۳۸٦
تگ ها :

مسابقه اسکيس - دانشگاه هنر

مهلت ثبت نام مسابقه ی ؛ طراحی مسجد و یادمان شهدای دانشگاه هنر کرج تمدید شد . 

ثبت نام : دبیرخانه دانشکده معماری وشهرسازی ۲۵۲۳۹۳۹  - ۰۲۶۱  مهندس حجری

ساعت تماس :۹-۱۲  ۱۴-۱۶

  
نویسنده : Hesam Eshghi Sanati - حسام عشقی صنعتی ; ساعت ۳:٢۸ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ٢٧ اردیبهشت ۱۳۸٦
تگ ها :

به بهانه ی بزرگداشت فردوسی

روز بزرگداشت فردوسی گرامی باد.

فردوسي در طبران طوس به سال 329 هجري بدنيا آمد. پدرش از دهقانان طوس بود و در آن ولايت مکنتي داشت. از احوال او در عهد کودکي و جواني اطلاع درستي نداريم؛ اينقدر معلوم است که در جواني از برکت درآمد املاک پدر بکسي محتاج نبوده است؛ اما اندک اندک آن اموال را از دست داده و به تهيدستي افتاده است. همانطور كه گفته شد وي دوران کودکي و جواني را در خانواده اي که همه دهقان و ايراني پاک نژاد بودند؛ در فضايي سرسبز و آرام به تحصيل علم و ادب گذراند. علاقه او به داستان هاي كهن باعث مي شد تا گهگاه طبع خود را در سرودن تاريخ ايران قديم آزمايش كند اما در آن زمان هيچ کس باور نمي کرد که اين سروده هاي پراکنده ادامه يابد و به يک اثر عظيم حماسي به نام «شاهنامه» تبديل شود.

زندگی نامه ی فردوسی :                 http://www.irib.ir/occasions/ferdosi/ferdosi.htm

  
نویسنده : Hesam Eshghi Sanati - حسام عشقی صنعتی ; ساعت ۸:٥٠ ‎ق.ظ روز سه‌شنبه ٢٥ اردیبهشت ۱۳۸٦
تگ ها :

وقايع هنري تاريخ ايران در 21 ارديبهشت

1313 : ابلاغ دستور آغاز ساخت موزه ايران باستان از سوي وزير وقت معارف، علي اصغر حكمت شيرازي به آندره گدار فرانسوي (بهرهبرداري در ارديبهشت 1316 خورشيدي)

مأخذ : ايرن نگار85 (گاهشمار جامع تاريخي ، هنري ، طبيعي سال 1385 خورشيدي )
گنجينه نقش جهان / زير نظر : مهران غلامي / به كوشش : رضا دبيري نژاد

  
نویسنده : Hesam Eshghi Sanati - حسام عشقی صنعتی ; ساعت ۱٢:٥٥ ‎ق.ظ روز جمعه ٢۱ اردیبهشت ۱۳۸٦
تگ ها :

برخورد نوع اول - مهردادگل محمدی

جمعه ۸۶.۲.۱۴ به صورت اتفاقی مهندس مهرداد گل محمدی را دیدم .در یکی از غرفه های سالن کتب لاتین ریالی به دنبال کتاب بود . چند کلمه ای هم باهم صحبت کردیم .اوهم معتقد بود نمایش کتاب های معماری امسال جالب توجه نیست .   
نویسنده : Hesam Eshghi Sanati - حسام عشقی صنعتی ; ساعت ۱٠:٤٢ ‎ق.ظ روز شنبه ۱٥ اردیبهشت ۱۳۸٦
تگ ها :

پروژه ی اداری سال ۲۰۱۰ بن ون برکل

Because of the dimensions of building’s footprint it was necessary to introduce voids within the building’s volume to enable daylight penetration. In order for this to be accomplished a geometric strategy was devised, the slight rotation of the floor plates around a number of pivot points whilst an external structural frame makes possible column free office floors. This typology generates both unique courtyards and visual connections.
<<
تصاویر در فرصت بعدی به نمایش گذاشته می شود .
  
نویسنده : Hesam Eshghi Sanati - حسام عشقی صنعتی ; ساعت ٢:٠۳ ‎ب.ظ روز دوشنبه ۱٠ اردیبهشت ۱۳۸٦
تگ ها :

مصاحبه ای خواندنی با بن ون برکل

بن ون برکل

www.designboom.com/eng/interview/vanberkel.html

  
نویسنده : Hesam Eshghi Sanati - حسام عشقی صنعتی ; ساعت ۱:٤۸ ‎ب.ظ روز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸٦
تگ ها :

موزه معاصر يهود در سانفرانسيسكو - دانيل ليبسكيند

The Contemporary Jewish Museum

Location

The Contemporary Jewish Museum Gallery
121 Steuart Street  between Mission and Howard streets
San Francisco, CAThe Contemporary Jewish Museum

                  

   سايت پلان

   براي مطالعه بيشتر درباره موزه :

توضيح كلي طرح :http://www.jmsf.org/building2/building

سخنان دانيل ليبسكيند :http://www.jmsf.org/building2/building/architects-statement.html

معرفي ريزفضاهاي طبقات :http://www.jmsf.org/building2/building/lobby.html

معرفي تكنولوژي ساخت :http://www.jmsf.org/building2/building/construction.html

براي كسب اطلاعات بيشتر به اين آدرس مراجعه فرماييد :http://www.jmsf.org

  

نویسنده : Hesam Eshghi Sanati - حسام عشقی صنعتی ; ساعت ۱٠:٢٧ ‎ق.ظ روز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸٦
تگ ها :

معرفی کتاب - Ben van Berkel

UN Studio: Design Models - Architecture, Urbanism, Infrastructure

Ben van Berkel

درباره ی بن ون برکل :

Ben van Berkel and Caroline Bos established Van Berkel & Bos in 1988, which later became UN Studio in 1998. Based in Amsterdam, the firm has designed and built projects around the world. Van Berkel is dean of the postgraduate program of architecture at the Städel Schule in Frankfurt, Germany. Bos is a visiting lecturer at Princeton University.

Product Details

  • Hardcover: 400 pages
  • Publisher: Rizzoli (September 5, 2006
  • Language: English
  • ادرس برای کسب اطلاعات بیشتر                     

http://www.amazon.com/UN-Studio-Architecture-Urbanism-Infrastructure/dp/0847828786/ref=pd_bxgy_b_img_b/103-1427277-0649433?ie=UTF8&qid=1177672369&sr=1-1

  
نویسنده : Hesam Eshghi Sanati - حسام عشقی صنعتی ; ساعت ۳:۱٤ ‎ب.ظ روز جمعه ٧ اردیبهشت ۱۳۸٦
تگ ها :

معرفی کتاب - Mvrdv

Mvrdv: Km3: Excursions on Capacity

Mvrdv  

 Product Details

  • Hardcover: 1200 pages
  • Publisher: Actar; Har/DVD edition (January 15, 2006
  • Language: English

ادرس برای کسب اطلاعات بیشتر :

  
نویسنده : Hesam Eshghi Sanati - حسام عشقی صنعتی ; ساعت ۳:٠٤ ‎ب.ظ روز جمعه ٧ اردیبهشت ۱۳۸٦
تگ ها :

معرفی کتاب - foreign office architects

Phylogenesis foa's ark: foreign office architects  by Bernard Cache 

Book Description
Description: Phylogenesis--wait, we'll explain the title soon--is structured as a reflection on the work that Foreign Office Architects (FOA) has produced during its first 10 years of practice. With its genesis as a primarily speculative and academic endeavor, FOA has recently expended much energy in the development of a technical arsenal for implementing real projects. Such explorations have been undertaken through a series of competitions, speculative commissions, and lately some real projects, some of them already completed, others still under construction. The outcome of these years is seen not just as a series of experiments, defined by the specific conditions of a project, but as a consistent reservoir of architectural species to be proliferate, mutated, and evolved in the near future. With the spirit of a scientific classification, the genesis of the projects is here identified as the evolution of a series of "phylums," actualized--and simultaneously virtualized--in their application to the specific conditions where the projects take place. Phylogenesis also includes an FOA-curated compilation of previously published texts from several critics who analyze "external" topics that relate to different aspects of the firm's discourse.

  • Hardcover: 600 pages
  • Publisher: Actar (April 1, 2004)
  • Language: English
  • آدرس برای کسب اطلاعات بیشتر :

    http://www.amazon.com/Phylogenesis-foas-ark-foreign-architects/dp/8495951479/ref=pd_bbs_sr_1/103-1427277-0649433?ie=UTF8&s=books&qid=1177672369&sr=1-1

      
    نویسنده : Hesam Eshghi Sanati - حسام عشقی صنعتی ; ساعت ٢:٥٥ ‎ب.ظ روز جمعه ٧ اردیبهشت ۱۳۸٦
    تگ ها :

    پاسخ به پرسش

    در پاسخ به پرسشی که سرکار خانم نینا شاهرخی ( وبلاگ بسیار موفق معماری را بیاموزیمhttp://ninashahrokhi.persianblog.ir ) مطرح فرموده بودند  ذکر یادداشت زیر ضروری به نظر می رسد :

    پرسش :

    نیناشاهرخی

    ...دو يادداشت قبل تر(!) بالاي عكس نوشته بوديد: شيخ بهايي پيوند دهنده طريقت و شريعت. فكر مي كنم از نظر فلسفه اسلامي اين عبارت اشتباه است. خودتان دليلش را مي دانيد؟

    پاسخ :

    حسام عشقی

    با عرض سلام خدمت سرکارخانم نینا شاهرخی

    در مورد سوالی که پرسیدید تا آنجائیکه اطلاعات اندک بنده یاری می کند شیخ بهایی را فقط نمی توان از در دامنه ی سخنوری و زبان آوری به شمار آورد بلکه اندیشه ها ، اصول ایدئولوژی وتوانایی در بروزذهن او نیز مایه ی تامل است ، و نیز وی متعلق به دوره ی صفویه روزگار طلوع ادب شعر پارسی در جریانی نو و اثرگذار در تاریخ ادبیات ایران به شمار می رود که وی در قیاس با دیگر شاعران همدوره از سبک در کارکرد شعر، به دور و همواره با اندیشه های پرایهام واجد سبک قرین بوده و بروز اندیشه ها و باورها در اشعارش همواره بر آفرینش شعری زیبا غلبه داشته است ، بنابراین نقطه قوت شعر شیخ بهایی تذکار به قصد مخاطب و بدنه ماهوی ابیات است . از این رهگذر وی  راه شاعران  درویش  سلوک و طریقت رفتار را پیموده و همسنخ با آنان به اشعاری با درونمایه ی پند واندرز روی آورده و همچنان دو اصل شعر خویش با ساختارهای پیام گرایانه و درونی را حفظ می نماید . تا آنجاکه ميرجلال‌الدين كزازي استاد و چهره ی ماندگار ادبيات فارسي در اینباره معتقد است : " بزرگ‌ترين كرداري كه از شيخ بهايي چهره‌اي دگرسان ساخته، پيوند دادن برون و درون دين يا شريعت و طريقت است. در آن هنگام كه دين‌دان بوده است، مرد شريعت به دبستان‌هاي راز و آيين نهان‌گرايي نيز بوده است؛ از اين رو شيخ بهايي را مي‌توانيم با چهره نام‌دار آن روزگار ملاصدرا بسنجيم." و نیز در جایی دیگر می گوید : " شعرهاي شيخ بهايي از ديد پيام و اندرون كار شگرفي است. او مي‌كوشد شريعت و طريقت را در سرود‌هاي خود با هم پيوند دهد؛ از اين رو او را مي‌توان نمونه‌اي از ادب‌اندرزي و آموختاري دانست." کتاب "در اسلام ايراني" اثر هانري كربن و مصاحبه خبرگزاري ايسنا با ميرجلال‌الدين كزازي درباره‌ شيخ بهايي که لینک آن در وبلاگ آمده است دو منبع سودمندی هستند که برای مطالعه ی بیشتر می توانید به آنها مراجعه فرمایید .ضمناباید خاطرنشان نمایم که بدون اغراق، وارد شدن به علوم پیچیده ای چون ادبیان ، فلسفه ی اسلامی کاریست بس مشکل و امیدوارم حقیر که درسخوانده ی معماری هستم توانسته باشم با اطلاعات اندکم تا حدی پاسخگوی پرسش شما باشم .

      
    نویسنده : Hesam Eshghi Sanati - حسام عشقی صنعتی ; ساعت ۱٠:۳٤ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٤ اردیبهشت ۱۳۸٦
    تگ ها :

    گفتگو به بهانه ی روز معمار - با مهندس سید محمد بهشتی

    مهندس سید محمد بهشتی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی عضو پیوسته فرهنگستان هنر و رئیس دانشنامه تاریخ معماری شهر سازی ایران زمین است .

    موضوع این گفتگو  نقش دائرةالمعارف‌ها در حفاظت و توسعه فرهنگ و تاریخ معماری و شهرسازی ایران زمین است که از طرف ميراث‌ايران - همشهري آنلاين انجام شده است .برای مطالعه متن مصاحبه به این آدرس مراجعه فرمایید :

    http://www.hamshahri.net/News/?id=20759

      

    نویسنده : Hesam Eshghi Sanati - حسام عشقی صنعتی ; ساعت ۱٢:۳٩ ‎ب.ظ روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸٦
    تگ ها :

    يک سخن از بزرگمرد تاريخ معماری ايران

    ُجریان نوین معماری معاصر ایران که من به آن تعلق دارم تلاش دارد نوعی معماری بیافریند که معماری گذشته این سرزمین کهن را تداوم و تکامل بخشیده و بتواند جایگاهی درخور را در معماری معاصر جهان به خود اختصاص دهد .ُ                         سیدهادی میرمیران ( ۱۳۲۳- ۱۳۸۵ )

    نام "سیدهادی میرمیران" پدر معماری ایران با روز معمار(سوم اردیبهشت) جاودانه خواهد شد . نام او همیشه در اذهان زنده است .

    پیکر پیشکسوت معماری مهندس هادی میر میران صبح امروز از خانه هنرمندان تشییع شد...................................................

    گزارش تصویری/ مراسم تشییع پیکر پیشکسوت معماری مهندس هادی میر میران :

    http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=315664

      
    نویسنده : Hesam Eshghi Sanati - حسام عشقی صنعتی ; ساعت ۱٢:۳٠ ‎ب.ظ روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸٦
    تگ ها :

    به بهانه ی سوم ارديبهشت / سالروز شيخ بهايی

    شيخ بهايي پیوند دهنده طريقت و شريعت

    متن گفتگوی ميرجلال‌الدين كزازي با خبرگزاري ايسنا درباره‌ شيخ بهايي را اینجا می توانید مطالعه فرمایید :

    http://www.barname.ir/modules.php?name=Articles&op=show&aid=1740

    ميرجلال‌الدين كزازي استاد و چهره ی ماندگار ادبيات فارسي . نويسنده . اسطوره‌شناس و فرهنگ ‌شناس معاصر و استاد دانشگاه علامه طباطبایی است .كزازي هم اكنون نهمين جلد از «نامه باستان» را كه واپسين جلد هم هست مي‌نويسد. كتاب ديگري در اسفند 85 از وي چاپ شده به نام «تندبادي از كنج» كه درباره داستان رستم و سهراب نوشته شده است. كتابي هم با عنوان «از دهلي نو تا آتن كهن» كه چندين سفرنامه را در بر دارد و «دستان مستان» كه گزيده‌اي از سروده‌هاي ملي كزازي است توسط نشر نويسنده به چاپ سپرده شده است.

      
    نویسنده : Hesam Eshghi Sanati - حسام عشقی صنعتی ; ساعت ٧:٥۱ ‎ق.ظ روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸٦
    تگ ها :

    به بهانه ی روز سعدی

    آرامگاه سعدی در شیراز

    طرح پیشنهادی آرامگاه سعدی، اثر مشترک مهندس صادق و مهندس فروغی است که به عقیده ی سیروس باور دو تن از استادان معماری نوین ایران و پیشکسوتان نسل اول هستند .

    " کار بنای آرامگاه ، طبق نظر مهندسان مشاور و و تصویب هیات موسسین انجمن آثار ملی ایران ، به شرکت ساختمانی مثلث واگذار شد .و از روز هفتم تیرماه سال 1328 ه.ش کار آن آغاز گردید .ساختمان اصلی آرامگاه بنایی است با دو ایوان عمود بر یکدیگر گه مدفن سعدی در زاویه ی این دو ایوان قرار گرفته و در انتهای غربی ایوان شرقی غربی ، قبر مرحوم شوریده (فصیح الملک) شاعر معروف قرن اخیر شیراز است . بر روی آرامگاه شیخ ، گنبدی بنا گردیده که از کاشی های فیروزه ای پوشیده شده . سنگ های سیاه پایه های بنا و سنگ های قرمزرنگ مخصوص که بر ستون ها و جلو ایوان نصب شده و به طرز استادانه ای حجاری گردیده ، بر شکوه و جلال عمارت افزوده است . نمای خارجی بنا از سنگ های معروف تراورتن و نمای داخلی آن از سنگ مرمر است ." *

    *باور،سیروس،پیشکسوتان معماری نوین ایران،مجله معماری وشهرسازی،شماره 60-61،اسفند1379،صفحه 95

      
    نویسنده : Hesam Eshghi Sanati - حسام عشقی صنعتی ; ساعت ۱۱:٢٦ ‎ب.ظ روز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸٦
    تگ ها :

    تازه های کتاب : مایکل هنسل - ۲

    Emergence: Morphogenetic Design Strategies (Architectural Design)

    By Michael Hensel (editor) . Achim Menges (editor) . Michael Weinstoch(editor

    This book presents an account of related developments in artificial intelligence and evolutionary computation, and shows how these developments are being incorporated into new architectures.

      
    نویسنده : Hesam Eshghi Sanati - حسام عشقی صنعتی ; ساعت ٤:٠٧ ‎ق.ظ روز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸٦
    تگ ها :

    تازه های کتاب : مايکل هنسل

    Techniques and Technologies in Morphogenetic Design (Architectural Design)

    By Michael Hensel (editor) . Achim Menges (editor) . Michael Weinstoch(editor

  • Paperback: 128 pages
  • Publisher: Academy Press (May 19, 2006
  • Language: English

    برای کسب اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه کنید : 

    http://www.amazon.com/Techniques-Technologies-Morphogenetic-Design-Architectural/dp/0470015292

  •   
    نویسنده : Hesam Eshghi Sanati - حسام عشقی صنعتی ; ساعت ۳:٥٧ ‎ق.ظ روز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸٦
    تگ ها :

    پرسش از دانشکده های معماری ايران

    Can architecture represent the intended amalgamation of a liquor company with a movie studio, a music giant, and an internet company?

      
    نویسنده : Hesam Eshghi Sanati - حسام عشقی صنعتی ; ساعت ۳:۳٥ ‎ق.ظ روز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸٦
    تگ ها :