حسام عشقی صنعتی

Hesam Eshghi Sanati

انتشار هفتمین شماره ی نشریه الکترونیک گیلانیان

 هفتمین شماره ی نشریه ی الکترونیک گیلانیان مربوط به مهرماه ۱۳۸۷ منتشر شد.

پیش‌درآمد هفتم ...وقتی با گروه هم‌راه، نفس‌زنان خود را به خط‌ الراس رساندیم، چشم‌اندازی فوق‌العاده زیبا و باشکوه زیر پای‌مان بود. سپیدارهای بلند قامت دشت شمالی، بام‌های روستا و رودخانه‌ای که در هوای رسیدن به دریا، کوه به کوه و دره به دره، تا ساحل خزر در جریان بود و آسمان فراخ و نیلگون بر فراز سر. پیروز و سرفراز به چیدن چند گل‌بوته که هم‌اکنون در گلدان کوچک میز کارم حضور دارد و یادگار قله‌ی فتح من است، پرداختم. با این انتخاب، حق ریشه‌ای یافته بودم که نیکوترین مکان برای خوابگاه ابدی مرا مشخص می‌کرد. شگفتی هنر و ادب گیلان، در سادگی آن است و رسیدن به این سادگی، به ممتنعی می‌ماند که فراتر از علم است و ریشه در ناخودآگاه روان آدمی دارد. پیچیده کردن و افزودن پیرانه، از این عیار دورشدن است. با فطرت «خیر» آدمی فاصله گرفتن است. ...گیلانی بودن و گیلانی ماندن چه دشوار است و چه پر افتخار.
با گام‌هایی استوار و قلبی مالامال از امیدواری، هفتمین سبز نوشته‌ی گیلانیان را که حاصل کار جمعی و هم‌دلی نویسندگانی دل‌سوز با حمایت مخاطبانی عزیزتر از جان است، می خوانیم...
کمی اندیشه... با نگاهی به دور شاید همه چیز را با کوتاهی یک سلام گفته باشم... سلامی در پایان...

تهران- سی شهریور 87

دراین شماره می خوانید:

مانیا ابراهیم زاده
حسام عشقی صنعتی
آدرس اینترنتی نشریه ی الکترونیک گیلانیان :::::  www.gilanianmag.com
  
نویسنده : Hesam Eshghi Sanati - حسام عشقی صنعتی ; ساعت ۱٢:٥٧ ‎ق.ظ روز دوشنبه ۱ مهر ۱۳۸٧
تگ ها :

معرفی سایت

www.artdaily.org

با معرفی جالب فهرستی از معماران معاصر جهان

  
نویسنده : Hesam Eshghi Sanati - حسام عشقی صنعتی ; ساعت ۱٠:٠٢ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ٢٠ شهریور ۱۳۸٧
تگ ها :

در جستجوی راه های سخیف برای فیل هوا کردن (1)

لمی خواننده گروه موتورهد (سبک هاردراک، هوی متال و پانک متال)، هنگام خواندن میکروفون را بالاتر از دهان خود می گرفت، بطوری که هنگام خواندن صورتش به سمت بالا بود و این ژست او شهرت جهانی پیدا کرد. خود او در این مورد می گوید در روزهایی که گروه طرفداری نداشت او به این کار متوسل می شد تا تعداد کم تماشاچیان روحیه او را خراب نکند، زیرا خیلی از اوقات تعداد آنها به هشت نفر هم نمی رسید! هرچند سرانجام پس از گذشت سالها، گروه به اوج شهرت و افتخار رسید...
اما اگر دوروبرتان را با دقت نگاه کنید، میبینید که از این اعمال آبگوشتی در معماری اینجا هم به وفور دیده می شود که متاسفانه صد البته سرانجامی هم ندارد...حساب کنید همان معمار جوان ایرانی با گرایشات ماوراالطبیعه سوپر مدرن، چقدر از این ترفندهای خنده دار چه در دفتر ، چه در دانشگاه استفاده می کند (یا بعبارتی شلنگ تخته می اندازد و گرد و خاک می کند)، تا شاید در اوضاع خرابِ کاری اش فرجی حاصل شود و کسی تحویلش بگیرد و اسمش برود سر زبان ها... کسی که طراحی را با کلیپ های کورن و اسلیپ نات و مشتی لغات قلمبه ی لامعنای لاتین آموخته و امتحانش را با خواندن متن آهنگ فیش،و حفظ کردن تاریخ ساخت اولین گیتار لید و اولین مدل بلوجینز پاس کرده، از نزدیک فاجعه را لمس کرده،برایش بسیار جالب توجه است که بداند آیا این رفتارها فقط به چشم او می آیند یا اینکه بقیه هم می بینند و همچنان دم نمی زنند؟
ادامه دارد...
  
نویسنده : Hesam Eshghi Sanati - حسام عشقی صنعتی ; ساعت ۳:٠٦ ‎ب.ظ روز جمعه ۱٥ شهریور ۱۳۸٧
تگ ها :

انتشار ششمین شماره ی نشریه ی الکترونیک گیلانیان

با یاری خدا ؛ ششمین شماره ی نشریه ی الکترونیک گیلانیان مربوط به شهریورماه ۱۳۸۷ منتشر شد.

گیلانیان نشریه‌ای‌ست که ادامه‌دهنده‌ی وبلاگی به همین نام است، اما این اسم هیچ محدودیتی برای محل زندگی و قومیت نویسندگان آن ایجاد نمی‌کند و همه می‌توانند در آن بنویسند. این در پاسخ پرسش بعضی دوستان بود که آیا برای نوشتن در گیلانیان حتما باید گیلانی بود؟
و اما شما را در شماره‌ی قبل، از آزاد بودن موضوع گیلانیان آگاه کردیم؛ اکنون با تاکید دوباره بر این موضوع، در پی آنیم که گاه به گاه در بین شماره‌های مجله، ویژه‌نامه‌ای برای موضوعی خاص منتشر کنیم.  برای اولین ویژه‌نامه، سینمای کیارستمی را برگزیدیم. امیدواریم پیش از مهرماه آماده‌ی انتشار شود. منتظر مطالب شما هستیم.(بقلم رضا خباز)

در این شماره می خوانید :

برج دوبی، مرتفع‌ترین بنای ساخته شده در دنیا/ حسام عشقی صنعتی

توضیح مقررات ساختمان سبز دوبی برای معماران/ حسام عشقی صنعتی

  
نویسنده : Hesam Eshghi Sanati - حسام عشقی صنعتی ; ساعت ٥:٤٢ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٥ شهریور ۱۳۸٧
تگ ها :

● آغاز به کار اولین منوریل خاورمیانه؛ آوریل 2009 - جزیره پالم دُبی

 آرونا                                                          http://news.aruna.ir/archives/2008/Aug/21/1815.php

شرکت ساختمانی انبوه ساز نخیل دبی که با همکاری دو شرکت ژاپنی اوبایاشی و اوزاکا پیمانکاری ساخت منوریل این شهر را بر عهده گرفته، عنوان کرد که اولین منوریل خاورمیانه تا ماه آوریل سال 2009 فعالیت خود را در جزیره ی پالم یا نخل جمیره آغاز خواهد کرد و آزمایش های کنترل تجهیزات فنی در ماه اکتبر شروع خواهد شد.

به گفته ی نماینده ی این شرکت ساختمانی، این مونوریل روزانه 40000 نفر را در اطراف جزیره جابه جا خواهد کرد. قطارها در ساعات شلوغی جمعیت هر سه دقیقه و در ساعات خلوت هر 15 تا 20 دقیقه حرکت خواهند کرد. درازای این مونوریل 545 کیلومتر است که نهایتا به متروی دبی متصل می شود. از لحاظ پیشرفت فیزیکی کار، حدودا نود درصد عملیات ساختمانی ریل گذاری و ساخت ایستگاه ها به پایان رسیده است. واگن ها هم اکنون در ژاپن تحت بازرسی نهایی قرار دارند تا پس از انتقال به دبی توسط سازمان راه و ترابری و اپراتور منوریل SMRTE مورد بازرسی مشترک واقع شوند.
شرکت نخیل در دسامبر سال 2006 یک موافقت نامه ی فنی به امضا رساند که به موجب آن، تیم منوریل اوزاکای ژاپن مشاوره ی فنی برای کارکنان ارائه خواهد داد. کارهای ساختمانی در مارس 2006 آغاز شد و در دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید.
رابرت لی ، مدیر اجرایی پروژه های سرمایه گذاری، گفت: «با همکاری کامل سازمان راه و ترابری که شریک راهبردی ما است، انتظار داریم که تا آوریل سال 2009 بتوانیم مونوریل را با ظرفیت حمل بیش از 40000 مسافر در نخل جمیره به بهره برداری برسانیم.» سازمان راه و ترابری امارات برای فرآیند بازرسی و تایید مونوریل بطور نزدیکی با اداره ی راه آهن انگلستان همکاری می کند.

 

هزینه ی ساخت منوریل پالم دبی، 400 میلیون دلار برآورد شده و اولین نمونه ی مشابهی است که در خاورمیانه احداث می شود. انتظار می رود که منوریل و نهایتا متروی دبی، تراکم شدید ترافیکی خودرو ها در این شهر را به بهترین نحو کاهش دهد.

  
نویسنده : Hesam Eshghi Sanati - حسام عشقی صنعتی ; ساعت ٥:٢۸ ‎ب.ظ روز دوشنبه ٤ شهریور ۱۳۸٧
تگ ها :